مشخصات لباس مهندسی تابستانی

مشخصات لباس مهندسی تابستانی با یکدیگر متفاوت است، مناسب‌ترین لباس کار مهندسی تابستانی شامل لباس کار یکسره، لباس کار دوبنده، لباس کار دوتکه هر کدام از این سه مدل ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

مشخصات لباس مهندسی تابستانی باید به صورتی باشد که در هنگام کار در پروژه‌های ساختمانی فرد دچار تعریق زیاد و خستگی نشود تا بتواند به خوبی به امور رسیدگی کند. در ضمن با پوشیدن لباس کار مهندسی می‌توانند در حین فعالیت‌های ساختمانی از خاکی شدن یا کثیف شدن لباس خود با مصالح ساختمانی جلوگیری کنند.

لباس کار مهندسی از شما در برابر خطرات و آسیب‌هایی مانند برخورد مصالح ساختمانی یا سرور خوردن و افتادن شخص جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین نگرانی مهندسان ساختمان داشتن یک لباس کار مهندسی تابستانی خوب است که بتواند علاوه بر محافظت از آن ها، خنک هم باشد.

استفاده از یونیفرم با ایمنی بالا برای مشاغل مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، تمامی حرفه‌هایی که شرایط خاصی دارند نیاز به وجود لباس کار مناسب و مخصوص به نوع فعالیت خود دارند. به عنوان مثال پزشکان براساس شرایط ویژه کرونایی که در این دو سال شیوع زیادی پیدا کرده است نیاز به یک پوشش مناسبی دارند که از انتقال ویروس‌ها به سایرین جلوگیری شود و از آن‌ها در برابر خطرات و آسیب‌های احتمالی به خوبی محافظت نماید.

دلایل استفاده از لباس کار مهندسی تابستانی

استفاده از لباس ایمنی بهترین پوشش برای محل کار است، تصور کنید در یک روز گرم تابستانی در دمای ۴۰ درجه در یک محیطی مشغول به کار هستید که هیچ خنک کننده‌ای وجود ندارد. لباس مخصوص کار خود را بپوشید و شروع به فعالیت کنید این اقدام باعث بالا بردن عملکرد و کارایی شما می‌شود؛ زیرا گرمای مستقیم در تابستان در حین کار کردن و فعالیت توسط هر شخصی در هر زمینه‌ای منجر به گرمازدگی فرد خواهد شد و سرعت کار آن را به حداقل ممکن می‌رساند؛ از همین رو بسیار مهم و حیاتی است که از چه نوع لباس کاری با چه متریال و ویژگی‌هایی برای کار استفاده می‌کنید.

۳ نوع لباس کار مهندسی تابستانی

معمولا در لباس کار مهندسی تابستانی سه مدل تولید و ارائه می‌شود:

  1. لباس کار یکسره
  2. لباس کار دو تکه
  3. لباس کار دوبنده

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. لباس کار یکسره

 انواع لباس یکسره طراحی و تولید می‌شود، لباس کار یکسره در واقع یک دست کامل پیراهن و شلوار سرهم است. از این نوع لباس کار برای محافظت از آلودگی‌های محیط استفاده می‌شود.
از مزیت‌های مهم لباس کار یکسره این است که به راحتی بر روی لباس کار شخصی پوشیده می‌شود و هیچ محدودیتی برای افراد در حین فعالیت ایجاد نمی‌کند.

لباس کار یکسره

2. لباس کار دو تکه

لباس کار دو تکه از یک تکه بالا تنه و یک تکه پایین تنه تشکیل شده است. استفاده از این لباس کار خیلی راحت و آسان است و تنوع بالایی در مقایسه با سایر لباس کارهای مهندسی تابستانی دارد. البته باید گفت که لباس کار دو تکه از لباس کارهای مهندسی پرطرفدار و محبوب است.

3. لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده مناسب‌ترین لباس کار مهندسی تابستانی است زیرا بیشتر افراد به صورت مداوم در حال رفت و آمد از روی ابزارها و وسایل و مصالح ساختمانی هستند. از قابلیت‌هایی که لباس کار دوبنده دارد این است به دلیل داشتن جیب‌های بزرگ شما به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را داخل آن قرار دهید. در واقع لباس کار دوبنده از جمله لباس کار مهندسی تابستانی پرکاربرد و پرفروش است.

اجزای تشکیل دهنده لباس کار مهندسی تابستانی

  • تترون
  • کتان
  • فلامنت کجراه
  • ترگال

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

تترون

کیفیت پارچه لباس کار بسیار مهم است، تترون به پارچه‌ای گفته می‌شود که ضخامت کمی دارد. این پارچه مناسب برای پوشش‌هایی است باعث به خطر افتادن حداقل افراد می‌شود. به علت نازک بودن این نوع پارچه برای افراد امنیتی ایجاد نخواهد کرد.

لباس کار دوبنده

کتان

از بهترین جنس پارچه‌ های لباس کار می‌توان به کتان اشاره کرد، این پارچه مقاومت بسیار بالایی دارد به ویژه در برابر حرارت به همین دلیل بهترین پارچه برای تهیه لباس کار است زیرا به راحتی هوا از منافذ آن عبور می‌کند و از تعریق افراد در حین انجام فعالیت خودداری می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود برای مناسب‌ترین لباس کار مهندسی تابستانی از جنس کتان استفاده کنید.

فلامنت کجراه

در صورتی که برای تهیه لباس کار مهندسی به دنبال یک پارچه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پارچه‌های فلامنت کجراه استفاده کنید. این جنس پارچه ضخامت‌های مختلفی دارد و بهترین انتخاب برای تولید لباس کار مهندسی تابستانی است.

ترگال

پرکاربردترین جنس پارچه در طول دوران تحصیل ترگال است. ترگال از ویسکوز و پلی استر تهیه شده است که در مقایسه با تترون ضخامت بیشتری دارد. در پایان نیز مقاومت نسبتا بیشتری دارد. تترون و ترگال مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن‌ها میزان ضخامت ان‌ها است.

مهندسان با وجود داشتن فعالیت‌های پرخطر در حوزه‌های مختلف ضروری است که حتما از لباس کار‌های مخصوص حرفه خود استفاده کنند تا احتمال سوختگی، افتادن، برق گرفتگی، پرت شدن مصالح و سایر آسیب‌های دیگر در امان بمانند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم لباس کار مناسب باعث بالا رفتن کارایی و عملکرد افراد خواهد شد. از همین رو توصیه می‌شود که اگر تاکنون از لباس کار استفاده نمی‌کردید سریعاً اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *