جنس پارچه‌ های لباس کار

زمانی که می‌خواهید اقدام به دوخت یا خرید لباس کار کنید اولین نکته‌ای که به آن توجه خواهید کرد جنس پارچه‌ های لباس کار است که فاکتور بسیار مهمی است، زیرا در صورتی که جنس پارچه‌ های لباس کار شما مرغوب و استاندارد باشد شما می‌توانید مدت‌های مدیدی از یونیفرم خود استفاده کنید و در غیر این صورت به سال نکشیده باید یک یونیفرم جدید دیگر تهیه کنید که اصلاً مقرون به صرفه نخواهد بود. همانطور که در مطالب قبلی در مورد مناسب‌ترین جنس پارچه‌های لباس کار شرح دادیم. در این گفتار نمونه‌های دیگری از بهترین جنس پارچه‌هایی که برای دوخت لباس کار مناسب است را شرح می‌دهیم.

5 نمونه از بهترین جنس پارچه‌ های لباس کار

5 نمونه از بهترین جنس پارچه‌ های لباس کار عبارتند از:

  1. فاستونی
  2. لی پنبه‌ای
  3. تریکو
  4. تترون
  5. پارچه‌های دیگر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

پارچه فاستونی برای لباس کار

1. فاستونی

از مجلسی‌ترین و زیباترین جنس پارچه‌ های لباس کار که بیشتر برای یونیفرم‌های کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جنس فاستونی است. برای خرید این نوع پارچه باید توجه داشته باشید. حتما دارای صد درصد پشم باشد. برخی از سازمان‌ها یا بانک‌ها برای تهیه کت و شلوار برای پرسنل خود از این جنس پارچه استفاده می‌کنند. البته یک نمونه از فاستونی‌هایی نیز در بازار وجود دارد که بدون پشم است. قیمتی که برای این نوع پارچه‌ها در نظر گرفته شده است بسته به انواع آن با توجه به بودجه‌ی سازمان طراحی و تولید می‌شود.

2. تریکو

تریکو از جمله جنس‌های محبوب است که بیشترین کاربرد را برای تولید تی‌شرت‌های کارگران فست فود یا بازیکنان تیم ورزشی، شورت‌ها و لباس‌های ورزشی یا تی‌شرت‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. تترون

پارچه‌هایی که دارای جنس تترون هستند مناسب برای انواع الگوهای دوختی است و معمولا عرض آن‌ها 5 سانتی متر است. از این جنس پارچه‌ها در انواع رنگ‌های مختلف تولید می‌شود که بیشترین کاربرد را برای دوخت مقنعه و یونیفرم کارمندان و دوخت پیراهن برای کارمندان آقا دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4. لی پنبه‌ای

یک نمونه دیگر از پارچه‌هایی که مناسب برای لباس هستند می‌توان به پارچه‌های لی ساده یا پنبه‌ای اشاره کرد که از پرکاربردی‌ترین لباس‌هایی که برای صنایع معدن، شرکت‌های برق و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل انتخاب این نوع جنس پارچه مقاومت بالای آن در برابر انواع صدمات یا خطرات و آسیب‌های احتمالی است. هنگام خرید و تهیه پارچه لی پنبه‌ای می‌بایستی در خصوص سنگ شور شدن یا نشدن آن اطلاعات کافی داشته باشید.

جنس لی پنبه ای برای لباس کار

6. پارچه‌های دیگر

برخی از مشاغل دیگر مانند آتش‌نشانی‌ها که کار آن‌ها با مواد شیمیایی بسیار زیاد است. همچنین برای اشخاصی که در معرض اشعه‌های خطرناک هستند از پارچه‌هایی که جنس آن‌ها ضد اشعه، ضد گرما و ضد آب یا حتی ضد آتش است نیز تولید می‌شود.

شناخت در مورد خرید و فروش پارچه

برای پیشرفت و موفقیت در کسب و کار بهتر در مورد انتخاب نوع پارچه برای لباس و یونیفرم، نیاز دقت و بررسی‌های بیشتری است. برخی از فروشگاه‌های پارچه به مشتریان خود برای تهیه جنس مورد نظرشان مشاوره می‌دهند. مدیران هر مجموعه نیز با توجه به سلایق شخصی خود پارچه مورد نظر خود را انتخاب می کنند تا بتوانند یک لباس مقاوم با طراحی شیک تولید کنند.

معمولا مسئله‌ی بسیار مهمی که وجود دارد بودجه‌ای است که هر اداره، مدرسه یا سازمانی برای تهیه پارچه مورد نظر خود برای تولید لباس اختصاص می دهد. مجموعه‌های خصوصی و دولتی نیز برایشان بسیار اهمیت دارد که بتوانند با کمترین بودجه پارچه و لباس موردنظرشان را تهیه کنند. برای اینکه بتوانید هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهید لازم است که از نمایندگی‌ها معتبر که به صورت عمده و مستقیم پارچه می‌فروشند خرید خود را انجام دهید.

معروف‌ترین برندهای لباس

لباس مهندسی setwork یا لباس مهندسی دارای تنوع رنگ بسیار زیادی است که موجب شده است تا نگرشی جدید در صنعت پوشاک به وجود بیاید. معمولا جنس این دست از لباس کارها از فلامنت کجراه است که کیفیت بسیار بالایی دارد، زیر نظر کارخانه زرین پود اصفهان تولید می‌شود. دوخت این نمونه از لباس‌های صنعتی که معمولا توسط چرخ‌های کامپیوتری انجام می‌شود باعث افزایش کیفیت و یکدستی دوخت همچنین منجر به کاهش اشتباه انسانی شده است. میزان دقت در برش دادن لباس‌های مهندسی خیلی زیاد است کلیه لباس‌های تولید شده از لحاظ اندازه جیب‌ها و محل دکمه‌ها با یکدیگر برابر است این را می‌توان در دیگر لباس‌ها در بازار نیز به وضوح مشاهده کرد. از متریال‌ها و اقلامی مانند در بخش سرآستین، نوار پایین یقه دکمه‌های فلزی روکش‌دار همراه با زیپ استخوانی و دندانه‌های درشت با کیفیت استفاده شده است. کاپشن کار نیز دارای 4 جیب که معمولا از نوع پاکتی است و برای شلوار آن نیز دو جیب در جلو و یک جیب در پشت طراحی شده است.

موضوع دیگری که وجود دارد رنگ‌بندی لباس کار است که معمولا این دست از لباس کارها دارای دو رنگ هستند. تمامی مشاغل و حرفه‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از این نمونه لباس کارها استفاده کنند مانند نجاری، مکانیکی، نقاشی و غیره.

انواع رنگ لباس مهندسی

لباس مهندسی معمولا دارای 6 رنگ اصلی است که شامل:

  1. نوک مدادی با استخوانی
  2. نارنجی با درباری
  3. سرمه‌ای با استخوانی
  4. استخوانی با سرمه‌ای
  5. شکلاتی با سبز
  6. طوسی با قرمز

انواع سایزهای لباس مهندسی (XL، 4XL، ML،3XL،2XL) می‌باشد.

لباس کار Sina Work

آشنای با معروف‌ترین برندهای یونیفرم

معروف‌ترین برندهای یونیفرم عبارت است از:

  • طرح بوفالو
  • Sinawork

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. طرح بوفالو

در حقیقت لباس طرح بوفالو به این صورت است که دارای دو لایه با عبارتی دوبل می‌باشد که نقش فوق العاده‌ای در مقاومت و دوام این ناحیه از شلوار دارد. بخش سرشانه‌های کاپشن به صورت رگلاژی تنظیم می‌شود یا  و بر اثر پارگی آن ناحیه مانع از حرکت‌های ناگهانی سرشانه‌ها می‌شود. از ابتدا تا انتهای دوخت این نمونه از لباس توسط چرخ‌های صنعتی و دو سوزنه انجام می‌شود. این لباس دارای چهار رنگ است که بیشتر شامل رنگ‌های طوسی با استخوانی، سرمه‌ای با قرمز و طوسی با آبی است. 7 نوع اندازه برای تولید  هر کدام از این لباس کارها در دست است که نظیر:  m ٍ،L، XL، 2XL، 3 XL و XL می‌باشد.

2. لباس Sina Work

آیا شما موافق هستید که در حال حاضر نیز لباس کارهایی هستند که کیفیت بالا و قیمت مناسبی داشته باشند؟ این موضوع می‌تواند یکی از نگرانی‌های مهم شما برای هر فردی که نیاز به لباس دارد به وجود بیاید.

مشخصات تخصصی لباس Sina Work

این نوع لباس از با کیفیت‌ترین لباس کارهای دیگر است که دارای ویژگی‌های فنی زیادی است از جمله:

برند Sina Work یکی از نمونه‌های پارچه‌های از جنس فلامنت کجراه است که دارای تراکم بسیار بالا می‌باشد و تقریباً دارای وزن 290 گرم می‌باشد. پارچه‌ای که این ویژگی‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

دوخت این نمونه لباس از طریق چرخ‌های کامپیوتری صنعتی انجام می‌شود و یک دوخت یکدست و تمیزی به شما می‌دهد. درجه دوخت این نوع لباس کارها بسته به دیگر رقبا، دوختی ظریف و ریزی است که احتمال پاره شدن آن بسیار کم است. بعد از اتمام دوخت با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اتو می‌شود، سپس بسته‌بندی می‌گردند.

مناسب‌ترین لباس Sina Work است که در نوع برش و الگو نسبت به دیگر برندهای خود بی‌نظیر بوده است. این لباس شامل 9 جیب کاربردی است که 4 جیب آن برای کاپشن در نظر گرفته شده است و 5 جیب دیگر آن برای شلوار است.

برای دوخت لباس Sina Work مقاومت بالایی دارد و دیگر نیاز نیست که شما در حین کار نگران پاره شدن آن باشد. البته برای اطمینان بیشتر می‌توانید مجدداً درزها و جاهای حساس را یک دوخت دیگر بروید تا محکم‌تر شود.

سایز لباس Sina Work شامل: S،M،L، XL، 2XL، 3XL،4XL است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این لباس تنها لباسی است که داری 7 سایز و 18 رنگ می‌باشد و کلیه محدودیت‌های شما را در  مورد سایز لباس و رنگ در هم تلفیق می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *