لباس کار اداری

زمانی که در هر اداره و یا سازمانی نظم حاکم باشد در مرحله اول این نظم و هماهنگی در زمانی به وجود می‌آید که افراد در میزان پوشش‌هایی که در خود دارند بهترین حالت ممکن را برای خود انتخاب کرده باشند که یکدست بودن آن‌‌ها از نظر طراحی و دوخت می‌باشد. البته این نکته نیز وجود دارد که سلسله مراتبی که برای سازمان باید به کاربرده شود نیز مطرح است.
بنابراین یکدست بودن لباس کار اداری نباید به این صورت باشد که همه افراد در هر سمتی که هستند از یک نوع لباس استفاده کنند بلکه باید دسته بندی مشخصی را برای آن‌‌ها به وجود آورد که این دسته بندی خود می‌تواند قابلیت‌‌های بیشتری را در خود داشته باشد.
در این دسته بندی باید سمت‌‌های اداری را در نظر داشت و با توجه به آن اهمیت آن‌‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار داد، بنابراین در این قسمت است که درجه بندی ردیف‌‌های شغلی دارای اهمیت می‌شود؛ زیرا باید لباس کار مناسب برای آن‌‌ها تهیه شود.
در برخی از موارد لباس‌‌های اداری با توجه به رنگی که برای آن‌‌ها به کار برده می‌شود دارای تفاوت می‌شوند و گاهی اوقات نیز در دوخت‌‌های آنان می‌توان میزان خاص بودن آن‌‌ها را در نظر داشت.

لباس کار

ایجاد فضا حرفه‌ای با لباس محل کار مناسب

مراکزی که از لباس محل کار ادارای استفاده می‌کنند به شکل خاصی در جامعه مطرح هستند که شامل:

  • بانک
  • ادارات دولتی
  • موسسات مالی
  • دفتر بیمه
  • ادارات و سازمان‌‌های خصوصی
  • دفاتر پیشخوان
  • آژانس‌‌های مسافرتی

هر یک از موارد بالا از دسته مشاغل خاصی می‌باشند که در آن‌‌ها استفاده کرد از لباس‌‌های رسمی و اداری به شدت بالا می‌باشد.
مخصوصا بانک‌‌ها که دارای میزان زیادی از ارباب رجوع می‌باشند که باید کارمندان آن دارای آراستگی بالایی در محیط کاری خود باشند و بتوانند فعالیت‌‌های رسمی خود را به درستی انجام دهند.
اگر در تصورات خود بانکی را در نظر داشته باشید که با لباس‌‌های راحتی به سر کار خود می‌روند و پشت باجه‌‌ها قرار دارند چه حسی را در خود تجربه می‌کنید؟

یکی از احساس‌‌های نامطلوبی که به انسان دست می‌دهد در مرحله اول بی نظمی می‌باشد و در مرحله بعد رسمی نبودن آن و همین طور این که نداشتن اعتماد و مدیریت درست در بانک می‌باشد.
بنابراین تمامی مواردی که در ذهن به وجود می‌آید تنها در رابطه با لباس کار است که هر فرد از آن بهره می‌برد. در این صورت است که لباس محل کار اهمیت زیادی به خود می‌گیرد. شاید زمانی که در بانک افراد با اینگونه یونیفرم کار خود را انجام می‌دهند؛ تمامی فاکتور‌‌های کاری خود را نیز به درستی انجام می‌دهند و جای نگرانی نخواهد بود اما پوشش رسمی برای آن‌‌ها در نظر گرفته نشده است.
بنابراین پوشش رسمی تا چه میزان می‌تواند تاثیر داشته باشد. بهتر است لباس مناسب برای تجارت حرفه‌ای خود در نظر بگیرید.

لباس کار

لباس اداری مناسب آقایان

یونیفرم اداری برای آقایان و بانوان به شکل متفاوتی دوخته می‌شود که با توجه به نوع سفارشی که در رابطه با لباس وجود دارد دوخت‌‌های خاصی برای آن‌‌ها در نظر گرفته می‌شود.
انواع لباس اداری که برای آقایان به کار برده می‌شود شامل:

  1. کت و شلوار اداری
  2. جلیقه و پیراهن مناسب
  3. استفاده از پیراهن به صورت تکی
  4. شلوار مردانه اداری
  5. پیراهن مردانه اداری
  6. کفش
  7. کروات یا پاپیون

تمامی مواردی که در بالا به آن‌‌ها اشاره شد برای یونیفرم اداری استفاده می‌شود که سهم آقایان می‌باشد.

  • نکته

بستن کروات یا پاپیون در شرایط خاصی مورد استفاده قرار داده می‌شود و باید این نکته را در نظر داشت که این مورد در همه جلسات کاری و هر روز‌‌ نمی‌تواند گزینه خوبی باشد.
بستن کروات برای افرادی که در سازمان دارای سمت و رده بالا‌‌‌‌تری می‌باشند مناسب است و جدای این که درجه آن‌‌ها در نظر گرفته شود به کار بردن آن در زمان مناسب می‌باشد.
گاهی اوقات جلساتی که در یک اداره و یا سازمان برگزار می‌شود با افرادی می‌باشد که از شهرت و محبوبیت بالایی در زمینه کاری خود برخوردار هستند و باید نظر آن‌‌ها را در مورد فرایند کاری که با یکدیگر انجام می‌دهند را جلب کرد.
در هر صورت به کار بردن کروات و پاپیون می‌تواند رسمی بودن روند کاری را بیشتر کند و میزان اهمیت جلسه و مخاطبینی که در این جلسه حضور دارند را دو برابر می‌کند.
لباس مناسب برای بانوان که در سازمان و یا ادارات از آن‌‌ها استفاده می‌کنند شامل:

  • مانتو و شلوار اداری
  • کیف
  • روسری یا مقنعه
  • شلوار و کفش اداری

اهمیت استفاده از مانتو اداری در سازمان‌ها برای بانوان بسیار زیاد است، برای بانوان بهره بردن از یونیفرم اداری شرایط خاصی دارد. بنابراین استفاده کردن از رنگ‌‌های شاد‌‌‌‌‌تر برای بانوان و یا این که بهره بردن از رنگ‌‌های تیره در شرایط خاص می‌تواند گزینه‌هایی باشد که برای لباس بانوان به کار برده می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد.
بیشتر بانوان دارای روحیات شاد‌‌‌‌تری نسبت به آقایان می‌باشند و رنگ‌هایی که از آن‌‌ها استفاده می‌کنند در میزان عملکرد روزانه آن‌‌ها می‌تواند تاثیر داشته باشد. با توجه به این مطلب باید لباس اداری بانوان نسبت به آقایان درجه تفاوت‌‌های بیشماری را در خود داشته باشد تا تاثیر مطلوبی را در روند کاری آن‌‌ها داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *