استاندارد های لباس کار

برخی از مشاغل هستند که از حالت‌های رسمی زیادی برخوردار نیستند و در اصل رسمیتی در کار آن‌ها وجود ندارد.
بنابراین به کار بردن لباس رسمی در این سازمان‌ها نمی‌تواند به کار برده شود در هر حالت باید این مطلب را در نظر داشت که لباس‌های راحت در اینگونه مشاغل مورد پسند‌تر خواهد بود مگر در موارد خاص‌تری که باید از لباس‌های رسمی بهره‌مند شوند.
گاهی اوقات لباس‌های غیر رسمی در اینگونه محیط‌ها به کارفرمایان نیز تعمیم داده می‌شود در هر صورت باید گفت که برای این مشاغل اگر شرایط کاری خاصی ایجاد شود باعث می‌شود که شکل بهتر و مطلوب‌تری از لباس کاری را به دست آورد و از آن استفاده کرد. بنابراین پوشیدن لباس کار غیر رسمی نمی‌تواند مانعی برای کار و فعالیت‌های اجتماعی در طول روز باشد بنابراین باید نوع سازمان و فعالیتی که در این رابطه می‌تواند داشته باشد را مشخص کرد.

لباس کار

استاندارد های لباس کار برای پوشش راحت

استاندارد های لباس کار برای پوشش راحت عبارت است از:

  1. به کار بردن رنگ‌های تیره
  2. پوشیدن شلوار جین با شرایط خاص
  3. پیراهن یقه دار
  4. پوشیدن ژاکت
  5. پیراهن‌های اسپرت با رنگ تیره
  6. ساده پوشی در لباس

اهمیت لباس کار بسیار زیاد است، یکی از مطالبی که در رابطه با یونیفرم کار راحت باید در نظر داشت میزان سادگی است که در لباس کار باید رعایت شده باشد.

بنابراین انتخاب لباس کار مناسب باعث می‌شود که شکل بهتری برای کارمندانی که در سازمان مشغول به فعالیت هستند را ایجاد کند، در این صورت است که حس بهتری برای افراد ایجاد می‌شود.

  • نکته

برای کارمندانی که در شرکت‌های غیر رسمی به فعالیت خود می‌پردازند باید این مطلب را در نظر داشت که به کار بردن ساعت یکی از ملزوماتی است که باید حتما رعایت شود. بنابراین ساعت توانسته است شکل مطلوب‌تری را برای کارمندان ایجاد کند.

کفش مناسب برای کار

در بیشتر موارد مشکلی نخواهد داشت که از کفش‌های کتانی نیز استفاده شود البته بستگی به شرایط کاری نیز خواهد داشت در برخی از زمان‌ها امکان دارد افراد خاصی وارد سازمان شوند که لزوم به کار بردن کفش‌های مناسب‌تر و رسمی‌تر را می‌طلبد، در غیر این صورت پوششی که برای کفش به کار برده می‌شود می‌تواند به سبک کتانی باشد که قابل قبول‌تر، نسبت به کفش‌های دیگر خواهد بود.
البته فاکتور‌هایی که بیان می‌شود برای در بسیاری از موارد برای بانوان و آقایان می‌تواند به یک شکل به کار برده شود. در هر صورت باید این مطلب را بیان داشت که بانوان نیز باید رنگ‌هایی را به کار ببرند که از ساختار خوبی برخوردار باشد.
برای بانوان حساسیت‌های بیشتری وجود دارد و باید این مطلب را به کار برد که بانوان می‌توانند رنگ‌های تیره مایل به روشن را در یونیفرم کار به شکل ترکیبی به کار ببرند البته ترکیب‌های به کار برده شده نیز باید از رنگ‌های تیره باشد و رنگ‌های روشن نباید مانع بهتر دیده شدن لباس شوند.

لباس کار

کفش مناسب برای بانوان

یکی از نکاتی که در رابطه با یونیفرم کار بانوان باید مورد اهمیت قرار داده شود نوع کفشی است که در محل کار استفاده می‌شود. بنابراین به کار بردن کفش‌های مناسب در محل کار برای بانوان یکی از استاندارد‌هایی است که باید رعایت شود.
نکته‌ای که در رابطه با کفش بانوان باید در نظر داشت میزان پاشنه‌ای است که باید دارا باشد در هر صورت کفش بانوان باید دارای مقداری پاشنه باشد که شکل زیبا‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.
پاشنه به کار برده شده در کفش بهتر است از 2 الی 3 سانت بیشتر نشود زیرا در آن صورت ظاهر خوبی را برای بانوان ایجاد نخواهد کرد و در زمان‌های کاری به کار بردن این نوع از کفش‌ها باعث می‌شود که احساس نارضایتی زیادی برای بانوان ایجاد شود و خستگی کار برای بانوان بیشتر می‌شود.
کفش‌های کتانی کمتر برای بانوان کاربرد دارد و بیشتر از کفش‌های با پاشنه کوتاه استفاده می‌شود که شکل بهتری را برای بانوان به وجود می‌آورد.

زیورآلات برای بانوان ممنوع

در شرایط کاری باید این مطلب را یادآور شد که به کار بردن زیورآلات برای بانوان نوعی از غیر حرفه‌ای بودن را برای بانوان ایجاد خواهد کرد.
بنابراین ساده بودن پوشش و نوع لوازم دیگری که به کار برده می‌شود می‌تواند در حرفه‌ای نشان دادن افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. در هر صورت سازمان و شرکت‌ها باید بتوانند از ظاهری مطلوب برخوردار باشند تا بتوانند شکل بهتری از کار را ارائه دهند.
در این رابطه باید گفت تنها وسایلی که می‌تواند برای بانوان به کار برده شود انگشتر و ساعت خواهد بود که ساعت در همه موارد مشترک است و هم برای بانوان و هم برای آقایان به کار برده می‌شود.
در هر صورت برای پوشش مناسب در سازمان‌ها باید همیشه احتیاط‌های لازم را انجام داد در هر حال باید کمی رسمی‌تر از یونیفرم کار بهره‌مند شد در غیر این صورت غیر رسمی بودن لباس امکان دارد که مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورد. در هر صورت لباس باید درصدی از رسمی بودن را داشته باشد در غیر این صورت وجه تمایزی بین افرادی که در خیابان در حال حرکت هستند با افرادی که در یک شرکت مشغول به فعالیت هستند نخواهد بود. در این صورت سازمان نیز شکل حرفه‌ای به خود نخواهد گرفت و جذابیتی برای افراد نخواهد داشت.
در این صورت است که به مرور زمان شرکت منحل می‌شود زیرا استقبال کننده‌ای در جامعه برای آن وجود نداشته است و باعث شده است که شرکت فعالیت‌های خود را در سطح جامعه از دست بدهد.
بنابراین باید گفت که مطلوب است که بتوان از نظر ظاهری شرایط مناسبی را ایجاد کرد تا سازمان‌ها فعالیت‌های خود را به شکل روزانه انجام دهند و با مشکلاتی که در آینده گریبان آن‌ها را خواهد گرفت رو به رو نشوند. بنابراین هنگامی که از لباس مناسب و تمیز در محل کار استفاده می‌شود به دور از این که سازمان حرفه‌‌‌ای است یا خیر باید گفت که اشتباه کردن در این سازمان‌ها کمتر خواهد بود.
در این رابطه باید گفت که شرکت فعالیت‌های خود را در سطح جامعه به شکل درستی انجام می‌دهد چنانچه توانسته باشد تمامی فاکتور‌هایی که در ظاهر باید رعایت شود را به صورت بهینه و اجرایی انجام دهد و ساختار‌بندی درستی برای سازمان ایجاد کند که این ساختار‌بندی باعث پیشرفت و ترقی روز افزون برای سازمان و شرکت‌ها خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *