استفاده کلاه استاندارد

برای هر فعالیتی به کار بردن لباس مناسب بسیار مهم است بنابراین کار‌هایی که در معرض خطرات زیادی هستند و امکان دارد که حوادث ناشی از کار برای آن‌ها احراز شده است استفاده کلاه استاندارد و لباس کار یکی از فاکتورهای اساسی است که باید برای کارکنان در نظر گرفته شود.
فعالیت و شغل‌هایی که در بیشتر موارد در معرض آتش و جرقه مواد مذاب هستند مثل حرفه‌ی آتش ‌نشانی علاوه بر استفاده از لباس آتش ‌نشانی باید از کلاه استفاده کنند، کلاه‌هایی که دارای جنسی بسیار مستحکم می‌باشند و در برابر آتش از بین نروند یا ذوب نشوند.
برخی از کلاه‌ها هستند که دارای جنس مستحکم نمی‌باشند بنابراین به راحتی در برابر آتش دوام خود را از دست می‌دهند و از بین می‌روند. بنابراین به کار بردن این نوع کالاها برای فعالیت‌هایی که در مناطق آتش و حرارت بسیار بالا یا جرقه هستند مناسب نیست؛ زیرا به راحتی آتش می‌گیرند.
یکی از نکات دیگری که برای استفاده از کلاه استاندارد باید در نظر داشت ترکیباتی که در آن‌ها به کار رفته است. بنابراین ترکیبات صنعتی به کار رفته در کلاه استاندارد باید به صورتی باشد که بتوان به راحتی آن را شست یا این که ضدعفونی کرد.
گاهی اوقات با توجه به شرایطی که در فعالیت‌های کسب و کار وجود دارد شستن و ضدعفونی کردن کلاه یک نکته بسیار ارزشمند و مفید می‌باشد. بنابراین باید کلاه دارای قابلیت‌های زیادی باشد تا بتوان در هر فعالیتی از آن استفاده کرد.

بند کلاه

بند کلاه

یکی از قسمت‌هایی که برای کلاه وجود دارد بند یا تسمه‌ای است که برای کلاه ایجاد شده است این بند یا تسمه باید دارای کیفیت باشد. استاندارد با کیفیت موجود برای تسمه کلاه باید به صورتی باشد که بتوان استحکام خوبی را از آن دریافت کرد و برای محکم کردن کلاه از آن بهره‌مند شد.

تعویض نوار فاکتور دیگری است که برای کلاه ایمنی به کار برده می‌شود نوارهای در داخل کلاه وجود دارد که دور تا دور کلاه را پوشانده است. بنابراین این نوارها امکان دارد به مرور زمان از بین بروند. در صورتی که تمامی نوار‌های دور کلاه از بین برود باید بتوان نوار خراب شده در داخل کلاه را تعویض کرد البته این مطلب در بیشتر کلاه‌های ایمنی وجود دارد و دارای این استاندارد می‌باشند.
در هر صورت هنگامی که تعویض نوار صورت گرفت به راحتی می‌توان از کلاه در طولانی مدت بهره‌مند شد. بنابراین کلاه‌هایی که بتواند میزان رطوبت را نیز جذب نمایند و آن را از بین ببرند مناسب هستند.

رطوبت در حین انجام کار

بنابراین امکان دارد فعالیت‌های وجود داشته باشند که در بیشتر موارد در مکان‌های خیس و همین طور دارای پوشش رطوبت باشند. بنابراین کلاه‌هایی که رطوبت را دفع می‌نماید مناسب‌اند. رطوبت موجود در کلاه جذب بدن انسان می‌شود و باعث بروز بیماری و مشکلات زیادی در ناحیه سر و همین طور استخوان‌های بدن می‌شود.
در برخی از موارد لباس‌هایی که در آن‌ها رطوبت نفوذ می‌کند برای سلامتی افرادی که با این لباس فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دهند مناسب نیست و ضرر‌های زیادی را به بدن آن‌ها خواهد رساند. با این حال کلاه ایمنی باید ضد ضربه باشد یعنی این که در هر فعالیتی که از کلاه استفاده می‌شود نباید به راحتی ضربه را بپذیرد؛ زیرا امکان عوارض و مشکلات زیادی برای افراد به وجود می‌آید.

کلاه ایمنی استاندارد

بنابراین مقاومت و استحکام بسیار بالا برای کلاه ایمنی یکی از فاکتورهای اساسی و مهم است که باید در به کار بردن کلاهک در نظر گرفته شود. با این حال کسب و کارها و فعالیت‌هایی که در جامعه وجود دارند بسیار متفاوت می‌باشند در هر صورت امکان دارد برای یک فعالیت نیازی به استفاده از کلاه وجود نداشته باشد.
بنابراین کسب و کار‌هایی که در معرض خطر بسیار زیادی هستند باید بتوانند از کلاه بهره ببرند؛ زیرا امکان دارد حوادثی به وقوع بپیوندد و جان افراد زیادی را بگیرد. با این حال برای بهره‌مندی از کلاه باید تمامی استانداردهایی را که برای آن وجود دارد را در نظر داشت اگر کلاه بی کیفیت باشد نمی‌توان از آن‌ها به خوبی استفاده کرد و در مدت زمان کوتاهی نیز از بین می‌رود و تنها هزینه‌ای برای آن ایجاد شده است که بدون هیچگونه کاربردی خریداری شده است.
با این حال باید فعالیت‌هایی را که در جامعه انجام می‌شود را زیر نظر داشت تا بتوان از یک فاکتور درست و بهینه بهره‌مند شد. با توجه به شرایطی که برای هر کار و فعالیتی وجود دارد ابتدا باید تمامی نقاط قوت و ضعفی را که برای هر فعالیت وجود دارد را بررسی نمود تا بتوان از لباس کار و همین طور از کلاه‌های ایمنی مناسب استفاده کرد البته به غیر از کلاه ایمنی و لباس کار لباس‌های دیگری نیز وجود دارند که برای ایمنی مناسب هستند.
انواع دستکش ایمنی برای کسب و کارهای مختلف وجود دارد که ایمنی افراد را در حین کار صد برابر می‌کند، البته دستکش‌هایی که در حین کار استفاده می‌شود برای بسیاری از افراد حکم یکی از مهمترین وسیله‌ها را دارد.
دستکش‌های مستحکم و ضخیم می‌تواند از دست حفاظت کند و بنابراین امکان ایجاد خراش و یا خوردگی و یا همین طور ضربه به دست بسیار زیاد است بنابراین دستکش می‌تواند از بسیاری از این مشکلات جلوگیری به عمل آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *